Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

JAS-FBG S.A. » Strefa klienta » Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Jestem osobą prywatną. Czy mogę zlecić przesyłkę?

Zleceniodawcą może być tylko firma lub osoba prowadząca działalność gospodarczą.

Kiedy moja przesyłka zostanie dostarczona?

Planowo na drugi dzień roboczy, jeśli przesyłka została nadana przed godziną 10.00

Chcę zmienić adres dostawy - jak to zrobić?

Wszelkie zmiany może dokonać wyłącznie zleceniodawca zgłaszając tą konieczność w oddziale JAS-FBG S.A., który go obsługuje.

Gdzie mogę sprawdzić losy mojej przesyłki?


Na stronie JAS-FBG S.A. w górnej zakładce „śledzenie przesyłki”
https://przesylka.jasfbg.com.pl/pubtracing.aspx 
lub w naszej aplikacji mobilnej, którą możesz pobrać pod wskazanym adresem.

Dlaczego kierowca nie wniesie przesyłki do domu?


Zgodnie z artykułem 43 pkt 1 Prawa przewozowego czynności ładunkowe należą odpowiednio do obowiązków nadawcy lub odbiorcy. Kierowca doręcza przesyłkę pod wskazany adres do granicy posesji i dokonuje wydania przesyłki na podłoże, na którym stoi samochód kierowcy.

https://przesylka.jasfbg.com.pl/pubtracing.aspx

Co oznaczają poszczególne statusy przesyłek?


ZŁOŻONE ZLECENIE – Zleceniodawca wprowadził zlecenie do systemu (nie oznacza to jeszcze podjęcia przesyłki przez JAS-FBG S.A.)

AKCEPTACJA ZLECENIA – Zlecenie zostało zaakceptowane przez JAS-FBG S.A

ZAPLANOWANY ODBIÓR – Spedytor zaplanował przesyłkę do podjęcia.

TRANSPORT – Kierowca przewozi aktualnie przesyłkę od/do klienta lub pomiędzy magazynami.

PRZYJĘTO NA MAGAZYN – Przesyłka znajduje się w danym magazynie.

ANULOWANO – Przesyłka została anulowana. Proszę skontaktować się z nadawcą.

 

Czy mogę sprawdzić status mojej przesyłki, jeżeli nie znam numeru listu przewozowego?


Każdorazowo do sprawdzenia przesyłki konieczny jest nr listu przewozowego.

Gdy sprawdzam status mojej przesyłki, otrzymuję informację, że wpisuję zły numer listu przewozowego. Dlaczego?

Poprawny nr listu zawiera 10 cyfr. W przypadku, gdy komunikat nadal się wyświetla, należy skontaktować się z nadawcą,
aby potwierdzić poprawność numeru.

Dlaczego nie mogę umówić się na dostawę na konkretną godzinę?

Realizacja dostaw odbywa się w godzinach od 8 do 16 w dniach roboczych.
Zachęcamy Państwa do bieżącego śledzenia losów przesyłki na naszej stronie https://www.jasfbg.com.pl/ lub do pobrania aplikacji mobilnej. W przypadku, gdy przesyłka znajdzie się na etapie dostarczenia jej do odbiorcy, pokaże się numer telefonu do kuriera doręczającego przesyłkę, u którego można uzyskać informację dotyczące szacowanego czasu dostawy.

Czy mogę otrzymać nr do kuriera, który będzie dostarczał moją przesyłkę?

Nr telefonu do kuriera pojawia się w momencie, gdy zostaje on przydzielony do dostarczenia przesyłki. Można go zobaczyć po wprowadzeniu nr listu przewozowego na stronie JAS-FBG S.A. w górnej zakładce „śledzenie przesyłki” https://przesylka.jasfbg.com.pl/pubtracing.aspx
lub w naszej aplikacji mobilnej, którą możesz pobrać pod wskazanym adresem.

Dlaczego kierowca nie chce wjechać na moją posesję?

Do miejsca wydania przesyłki musi prowadzić droga utwardzona, wolna od zakazów lub ograniczeń ruchu, umożliwiająca swobodny wjazd i wyjazd oraz wydanie przesyłki z samochodu dostawczego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. W przypadku wystąpienia powyższych ograniczeń dostawa przesyłki może się opóźnić lub okazać niemożliwa pod wskazanym adresem.

Czy kierowca musi mieć gotówkę aby wydać mi resztę w przypadku pobrania?

Nie, kierowca nie ma obowiązku posiadania przy sobie gotówki. Odbiorca wiedząc wcześniej jaka jest kwota pobrania, powinien przygotować taką właśnie kwotę.

Czy kierowca musi czekać aż otworzę i sprawdzę przesyłkę?

Nie, kierowca nie ma obowiązku czekać aż odbiorca sprawdzi stan przesyłki.

Gdzie mogę złożyć reklamację na nieterminową dostawę/uszkodzenie przesyłki/brak przesyłki/częściowy brak przesyłki?

Wszelkie reklamacje zgłaszamy poprzez stronę https://www.jasfbg.com.pl/kontakt/reklamacje/


Ile mam czasu na zgłoszenie uszkodzenia przesyłki?

Gdy przesyłka ma widoczne ślady uszkodzenia należy od razu zażądać spisania protokołu szkody.
W przypadku uszkodzeń niewidocznych przy dostawie odbiorca powinien nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty doręczenia skontaktować się z oddziałem JAS-FBG S.A., który dostarczał przesyłkę i zażądać przyjazdu kuriera celem spisania protokołu szkody.
UWAGA! Spisanie protokołu nie jest jednoznaczne ze złożeniem reklamacji.

 

Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka prywatności

Zarządzaj cookies
Zaakceptuj

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Zaakceptuj wszystkie
Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka prywatności
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Pixel Facebooka

Więcej szczegółów: Pixel Facebooka

Hotjar

Więcej szczegółów: Hotjar

Zapisz ustawienia i zamknij
Pobierz aplikację