19-06-2024

Udostępnij

Wczoraj, dziś i jutro – rozmowa o spedycji krajowej drogowej

Spedycja drogowa krajowa – od wielu lat filar działalności JAS-FBG S.A., 17 filii w całym kraju, dostawy w systemach „door to door” i „next day”, przesyłki drobnicowe i całopojazdowe – porozmawiajmy z jej szefem, Dyrektorem Marcinem Trelą.

 

Ponad 20 lat działalności spedycji krajowej JAS-FBG S.A. – to zobowiązuje. Jakie zmiany zaszły w tym czasie? 

Tak, to już ponad 20 lat, tak naprawdę dzięki ciągłemu rozwojowi i dobremu doborowi kadry możemy pochwalić się tym, że jesteśmy godnym zaufania partnerem dla mniejszych i większych firm. Co ważne, mimo że jesteśmy firmą z wyłącznie polskim kapitałem, spokojnie możemy porównywać się z największymi międzynarodowymi koncernami. Potwierdzają to rankingi, w których jesteśmy notowani na bardzo wysokich miejscach.

To pokazuje nasz potencjał – wypracowany zarówno przez kadrę zarządzającą, jak i wszystkich pracowników – ludzi, którzy są z nami od lat. To również należy podkreślić – mamy bardzo duży procent osób mających wieloletni staż w JAS-FBG S.A. i jesteśmy z tego dumni.

Ostatnie 20 lat to również ciągły rozwój: zwiększamy ilość lokalizacji, powiększamy obiekty magazynowe, zmieniamy suprastrukturę i infrastrukturę. Nie pozostajemy w tyle za konkurencją. Pierwotnie skupialiśmy się na małej i średniej przedsiębiorczości, na nie ukierunkowywaliśmy swoje działania, ale z czasem i to się zmieniło. Dzisiaj jesteśmy partnerem również dla globalnych dostawców, a fakt, że zostają z nami na lata, jest dla nas tylko potwierdzeniem dobrze świadczonych usług.

Okres pandemii to był bardzo trudny czas dla gospodarki – a jak poradziła sobie w tym czasie spedycja krajowa w JAS-FBG S.A.? 

To był trudny czas chyba dla wszystkich. Czas zmian.

Infrastruktura informatyczna i zasoby firmy pozwoliły nam szybko zmienić model współpracy i komunikacji z naszymi klientami. Tym samym możemy powiedzieć, że wyszliśmy z tego obronną ręką. Trzeba tu podkreślić, że mimo mniejszej liczby pracowników w przestrzeni biurowej i magazynowej, to właśnie ludzie stanęli na wysokości zadania. Ludzie JAS-a, ale i nasi podwykonawcy – partnerzy, którzy nie tylko w tym trudnym czasie, ale i dzisiaj są z nami i są częścią całego procesu w łańcuchu dostaw. Czas covidu to był czas wyzwań, który ukształtował nową wizję i charakter współpracy z naszymi klientami. W tym okresie obserwowaliśmy zwiększony wzrost ilości przesyłek dla odbiorców indywidualnych. Pojawiło się wówczas również wiele wyzwań w samym systemie operacyjnym, co musiało przełożyć się na większą elastyczność z naszej strony. Te zmiany docenili ostatecznie zarówno nasi obecni, jak i potencjalni klienci.

Porozmawiajmy o planach i celach na przyszłość, jeśli chodzi o spedycję krajową, zarówno drobnicową, jak i całopojazdową.  

Wojna za wschodnią granicą powoduje, że przyszłości nie da się przewidzieć, a zagrożenia wypływające zarówno z tego konfliktu, jak i polityki makroekonomicznej pozostają niewiadome.

My jednak idziemy do przodu, realizujemy kolejne inwestycje i kontynuujemy wcześniej założone cele. Oprócz infrastruktury inwestujemy w rozwiązania IT i systemy informatyczne. Na ten moment wdrażamy zupełnie nowe rozwiązania, które mają na celu w pełni zaspokoić potrzeby zarówno nasze, jak i naszych klientów.  Zmiany pozwolą nam na zwiększenie automatyzacji w procesie dostaw i tym samym ułatwią współpracę z kontrahentami.

Rozmowa o spedycji drogowej

 

Marcin Trela – jak wygląda jego historia w branży? 

W branży jestem już 24 lata, a pierwsze kroki stawiałem na najniższych szczeblach w hierarchii spedycji i transportu, a w JAS FBG S.A już ponad 18 lat.

To był okres wielu zmian i wyzwań, również dla nas wewnętrznie w firmie JAS-FBG S.A. jako działu spedycji krajowej. W tym czasie połączyliśmy spedycję krajową drobnicową i całopojazdową, uzyskując w ten sposób efekt synergii. Dzisiaj to dwie usługi, które wzajemnie się uzupełniają. Takie rozwiązanie pozwala nam realnie skrócić czas dostaw, zoptymalizować koszty i zdecydowanie zwiększa naszą elastyczność. W ten sposób działamy już blisko 15 lat.

Patrząc na historię Marcina Treli w firmie JAS-FBG S.A. to trochę tych wyzwań było i wszystkie z sukcesami. Człowiek od zadań trudnych? 

Aby można było mówić o rozwoju, to nie sposób nie mówić o wyzwaniach. Dzisiaj jako Dyrektor Spedycji Krajowej podejmuję kolejne. Sytuacja geopolityczna faktycznie nie jest sprzyjająca, ale nie boję się podejmować nowych zadań. Tak, lubię wyzwania. Chociaż przyznam, że do życia podchodzę z dużym spokojem.

Porozmawialiśmy trochę o historii, o wyzwaniach i o celach na przyszłość – a JAS-FBG S.A. dzisiaj? 

Właściwie wczoraj, dzisiaj i jutro JAS-FBG S.A. to ludzie – to największa wartość dla każdej firmy. W dobie globalnej konkurencji i dynamicznych zmian rynkowych, to pracownicy są głównym źródłem kreatywności, innowacyjności oraz wydajności. Ta wartość wynika nie tylko z umiejętności i wiedzy, ale także z ich zaangażowania. Możemy mówić o rozwoju technologicznym, o sztucznej inteligencji – jednak to nie zastąpi Pani/ Pana X, którzy odbiorą telefon, odwiedzą, sprawdzą i powrócą z informacją zwrotną lub ofertą.

W kontekście rozwoju spedycji drogowej krajowej w JAS-FBG S.A., nie można pominąć kluczowej roli, jaką odgrywają dyrektorzy regionalni. To właśnie ich wizja, doświadczenie oraz zdolność do skutecznego kierowania operacjami logistycznymi pozwalają nam efektywnie dostosowywać się do zmiennych warunków rynkowych.

Rozmowa o spedycji drogowej

JAS FBG S.A. okiem potencjalnego klienta. Jak nawiązać współpracę ze spedycją krajową? 

W przypadku spedycji drobnicowej nawiązanie współpracy następuje stosunkowo szybko. Po otrzymaniu kilku kluczowych informacji do przygotowania oferty, propozycja z naszej strony jest wysyłana drogą elektroniczną. Ofertę należy podpisać i do nas odesłać. Klient ma zakładane konto w naszym systemie wysyłkowym i tym samym otrzymuje od nas login oraz hasło. Od tego momentu można składać zlecenia.

W zakresie spedycji drobnicowej łączna liczba palet zleconych do przewozu w danym dniu, posiadających taką samą datę dostawy, nie może przekroczyć liczby 10 sztuk, oraz nie może przekroczyć wagi 5 000 kg.

Kiedy zapotrzebowanie przekracza którąś z powyższych wartości, jesteśmy w stanie zaproponować rozwiązania, dostosowane do indywidualnych potrzeb naszych klientów. W tym zakresie pomoże nasza spedycja krajowa całopojazdowa. Bo, jak sama nazwa wskazuje, mamy również możliwości obsługi całych pojazdów. Tu jednak wyceny szyjemy na miarę, biorąc pod uwagę aktualne zasoby, możliwości oraz potrzeby klienta.

Warto dodać, że realizujemy również transporty częściowe, gdzie priorytetem jest utrzymanie integralności przewożonej drobnicy.

Dlaczego warto nawiązać z nami współpracę?

Ponad 20 lat doświadczenia – to zobowiązuje😊

Dziękuję za rozmowę, a Państwu za uwagę.

Martyna Mizerna

Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka prywatności

Zarządzaj cookies
Zaakceptuj

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Zaakceptuj wszystkie
Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka prywatności
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Pixel Facebooka

Więcej szczegółów: Pixel Facebooka

Hotjar

Więcej szczegółów: Hotjar

Zapisz ustawienia i zamknij
Pobierz aplikację